♦ Bröst & prostata


Fortfarande på stridsspåret:

Jag har mina funderingar, som alltid:

Rosa bandet och mustachkampen, mycket pengar skänks till dessa cancerformer under maj & oktober månad. MEN Leukumi, skelett, hjärn, bukspott, vad finns det mer, många fler former som vi verkar glömma bort i dessa rosa tider, för dessa pengar går endast till bröstcancerfonden just nu, bara så ni vet!...

Jag ringde och frågade, hon sa att det bara är dessa 2 former som öronmärks i maj (mustachkampen) & oktober (rosa bandet), men vaddå, har alla andra cancerformer tillräckligt med pengar?
Varför finns inga kampanjer för de övriga cancerformer som finns? Hon sa att När vi skänker pengar till CANCERFONDEN och inte specifikt till bröst eller prostata, sitter styrelsen och väljer vilka områden som får pengarna...
Men vi skänker väl knappast pengar i samma utsträckning, jag menar, som på det sätt som vi skänker pengar till rosa bandet? Jag hoppas verkligen att forskningen i första hand handlar om hur man kan utrota cancern i allmänhet och att det inte mestadels koncentreras till dessa 2 former bara?...

Funderar, ska nog ta och kolla upp det här lite till... återkommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0