♦ Pantsamlare


Idag vaknade vi 8, drack kaffe och till frukost skulle vi baka scones, men hade ingen mjölk hemma. Innan vi hann ut så fixade jag iordning balkongen, vattnade blommor och tog in den stora kylpåsen fylld med burkar och flaskor som skulle pantas.
 
Påväg upp mot affä´rn såg jag en pantburk stå upp och ner i en buske, då kom jag å tänka på att en pantsamlare säkert vill plocka upp den och förresten borde man ge dessa fattiga stackare den här påsen fylld med pant.
Vi fortsatte gå mot affä´rn och TROR DU INTE att där kommer en man, 60 år minst, med långt vitt skägg, han såg faktiskt ut som en rejält sliten jultomte i sina sämre dagar. Han bar runt på 3-4 stora vita plastsäckar samtidigt som han gick fram till en soptunna, lyfte på locket för att se om där fanns något att stoppa i säcken.
Vi gick fram emot honom och jag frågade om han ville ha vår påse, han tog gladeligen emot den och tackade om och om igen.
 
Underligt hur ödet ser till att det ska bli ibland!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0