♦ Helveteselden fångade mig


Helveteselden fångade mig:

 

Det började med att jag natten till Lucia vaknade med en ilande känsla som satt strax under ögonbrynet, det var jobbigt att blunda med höger öga och en ilande känsla med huvudvärk gjorde sig påmind då & då. Och imorse vaknade jag med röda märken precis där värken hade befunnit sig och kände att jag måste kontakta läkaren.

Jag ringde Liljeholmens närakut där läkaren snabbt konstatera att jag fått bältros I ANSIKTET!!!! Han sa också att jag kunde vänta mig att det tyvärr kan bli värre, så nu sitter jag här med ilandes dunkandes huvudvärk och röda smärtandes märken på höger sida av ansiktet från tinning och runt hela ögat. AJ!!!!

 

"Vissa människor drabbas värre av bältros. Om utslagen sätter sig i ansiktet, speciellt på ögonlock eller nästipp, kan även ögat vara påverkat. Då bör man bli undersökt av en ögonläkare så snart som möjligt, eftersom utslagen kan skada ögats hornhinna"

 

Det beror oftast på stress sa han, självklart förstod jag när han berätta så jag är inte förvånad,... Jag har ju varit sjukskriven 1 1/2 månad och var nu tvungen att säga upp mig från mitt jobb pga. stressen som gripit tag i mig.

 

2o12 har varit ett riktigt skitår och det här är väl ett sista slag för att avsluta detta skitår. Får hoppas att 2o13 blir mitt år.

 

I´ll BE BACK, promise!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0