♦ Imunförsvaret svajar


 
 
 
Åter igen kraschade mitt imunförsvar, först bältros och nu är jag förkyld,ont i halsen och vill bara sova. Jag orkar inte leva längre om det ska vara så här. 
 
MEN jag ger mig inte, nu har jag tvingat i mig frukost, det fick bli Verum hälsoyougurt med min kokosmüsli (med mandel, valnötter, soltorkade aprikoser, russin, solroskärnor och linfrön), några apelsinklyftor, några skivor grapefrukt och 1 kiwi + tranbärsjuice.
 
Jag funderar frustrerat över VARFÖR min kropp mår så dåligt, VARFÖR jag inte lyckas hålla mig frisk... Jag har otaliga gånger varit hos läkaren i höst och tagit prover, prover som visar att alla värden ser bra ut. Jag äter ok mat, jag har inte ätit gluten sedan oktober 2011 och ÄNDÅ är råkar jag ut för sjukdom efter sjukdom.
 
Sover gör jag ju inte bra, jag vaknar flera gånger varje natt, båda barnen ska komma in varje natt och trängas i vår 1.80 säng och det gör inte saken bättre. Jag har förstått att det kanske handlar om sömnen.
 
2012 har varit ett hektiskt och krävande år, det år då jag rannsakade och vände ut och in på mig själv.
Jag startade mitt cafe i januari och la ner det ett halvår senare för att jag mådde för dåligt för att ta hand om det, jag kände mig så otroligt ensam och värdelös, min kropp orkade inte så jag bestämde mig för att göra något annat.
 
Jag blev anställd som caféansvarig på ett gym inne i stan, när jag var på intervju och sedan tackade ja till jobbet trodde jag aldrig att jag skulle jobba " i stort sätt" ensam med frukostar,luncher, reception för att sedan orka stå och massera på eftermiddagrna. Detta gjorde at jag var helt förstörd på kvällarna, jag blev ännu sämre och blev tillslut sjukskriven oktober och november för att då säga upp mig från mitt nya jobb pga. överbelastning.
 
På lucia (torsdag) vaknade jag med en konstig värk vid ögonbrynet på höger sida, på söndagen när även en rodnad började synas åkte jag in till närakuten där läkaren konstaterade att jag råkat ut för bältros (Om det kan ni läsa lite om längre ner på min blogg)!
Och nu sitter jag här, vid frukostbordet skrivandes på min blogg, jag har bestämt mig, jag FÅR inte må så här dåligt så det finns bara ett sätt:
 
  • ÄTA RÄTT
  • MOTIONERA
  • MEDITERA
  • SKRATTA LITE OFTARE
  • UMGÅS MED MÄNNISKOR SOM GER KÄRLEK AV RÄTT ANLEDNING
  • SKITA I MINDRE LÄMPLIGA PERSONER SOM SUGER ENERGI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0