♦ Skridskor


 

idag fick det bli lite skridskoåkning i Gubbängens IP, vi hade bestämt med brorsan och 2 av kusinerna att vi skulle mötas vid 11. Vi kom dit och jag kände lugnet när vi kom fram, eftersom min intervju blev framskjutet till en annan dag, vilket betydde att vi kunde ta det lugnt på isbanan. När vi tillslut hittade dem bland folkvimlet kom jag på när jag såg alla hjälmar att jag glömt våra! SÅ, det var bara att packa in ungarna i bilen igen och åka hem. 30 minuter senare var vi tillbaka och på med skridskor och hjälmar och ut på isen, lillskruttan som ska fylla 4 år har aldrig stått på grillor förr så det blev en kort men ganska stadig premiäråkning för henne, sen var det inge kul längre.

Sen tog brorsan fram stormköket och grillade på några korvar och jag hade med mig varm choklad och brända mandlar som vi kunde knapra på. Det regnade eller duggade ganska mycket så det fick bli 1.5 timmas umgänge innan vi åkte hem igen för mys i hemmets lugna vrå.

Men det är härligt att träffa dem spontant, imorgon ska det bli bättre väder så då kanske vi åker ut till någon backe med dem igen, får se hur det blir.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0