♦ PMS- bloggen?


 
Pukka Love" med en skvätt honung, tända ljus och rökelse. En välförtjänt stund i total tystnad, alldeles för mig själv. Mmmm... Nu är det inte mycket som fattas. ;)
 
Veckan har varit ganska hektisk, men det är då jag trivs som bäst. Idag har jag haft pms, det är något jag trivs mindre bäst med. Morgonen började med en sovmorgon till 10, sen när jag gick upp och frukosten inte stod på köksbordet blev det kaos i hjärnan och jag fick ett mindre tuppjuck. Irriterad dukade jag fram frukost. Några timmar senare var det dax för lunch, minstingen ville ha pannkakor, så det skulle ju självklart göras utav mig. Där stod jag med den lila bunken, 2 knäckta ägg och när skåpsluckan ovanför burken öppnades ramlade en fröpåse ner, plums ner i burken. Hysteri utbröts och jag hade förklarat krig med hela världen, eller var det tvärtom? PMS-häxan fick ett större tuppjuck och slängde bunken med ägg och därmed följde också 1.5 liter mjölk rakt ner på golvet med en duns. Min stackars sambo fick passa på att skura golvet och jag fick trasa runt hela bänken, alla redskap och allt runt omkring.
 
Så började lördagen.
 
Sen blev det en härlig stund i Parken med några vänner. Tur att vi tog oss dit efter all kalabalik. :(
Sen har det blivit hemgjord pizza, jag sprang till vår lokala pizzeria och köpte hem pizzasallad, som jag alltid har sagt: - Våga fråga. Och det gick ju galant. Sen blev det Sune i Grekland (All Inclusive). Kvällen avslutades med ett härligt skumbad med ett kraschat vinglas, inte i badkaret som tur var.
 
HELT galet vad fumlig och konstig jag blir när jag har pms och jag kan hoppa upp att mer än hälften av alla inlägg på bloggen skrivs just när jag har PMS!... Måste undersökas.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0