♦ Ny rutin måste putsas om lite


Jag blir så glad när jag i huvudet planerar och drömmer mig bort till de där underbara rutinerna som jag bestämt mig för att ha varje morgon, om jag får in dessa så fortsätter nog hela dagen med en massa bra och nyttigt... Ställa klockan på 6 varje morgon, tända ett härligt doftljus, sätta på lugn musik, rulla ut den blå yogamattan i vardagsrummet och sen aktivera den morgontrötta kroppen med yoga och sedan spikmatta i 10 minuter. Det låter ju så underbart och jag har verkligen bestämt mig nu!
 
 
Så, jag ställde klockan på 6, snozade och gick upp när klockan var 6.35 (tror jag). När jag kom upp gjorde jag alla de beskriva procedurer som ovan, förutom att när musiken skulle sätta igång fungerade inte cd-spelaren, tur att jag har min telefon. På mattan satt jag harmoniskt med benen i "kors" och plötsligt hade jag ingen som helst aning om HUR jag skulle börja eller vad som skulle göras. Jag sträckte ut höger ben och sen efter en liten stretch blev det vänster ben ut, sen var  min yoga över och jag la mig på spikmattan istället.
Så min uppgift idag blir att planera mina rutiner till yogamorgonen, för den måste putsas om lite, så här kan jag ju inte ha det varje morgon!
 
Hmmpfff!...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0