♦ Härliga dagar


Vilket väder, solen skiner, det är fortfarande kallt, men jag tror verkligen att våren är påväg nu...
 
Det blev en härlig 22 timmarskryssning med mamma i onsdags, bara hon och jag. Vi bodde bra och hade en underbar resa med middag och drinkar på onsdagskvällen. Sedan gjorde vi en spadag på torsdagen som började med en härlig frukostbuffé och sen bad och sol uppe på soldäck. Efter det gick vi till spaavdelningen och fick en varsin aromabehandling och sen blev det bad i deras utepool som var ungefär 38 grader varmt, bastu med en underbar utsikt och en massa annat mys. Det  var en strålande soldag och vi njöt i mängder!
 
 
 
Igår var en dag då jag inte orkade göra särskilt mycket, jag åkte in till stan och lunchade med Linda på NK, sen strosa jag runt lite i affärer och kom hem med ett fint linne som kommer användas flitigt i sommar... Och nu kom längtan till Teneriffa, dit vi ska i juni.
 
Idag blir det kalas och go´fika med mina kusiner och släkt. Jag och Linda pratade igår om att jag och min bror bakar  mycket, jag satt och funderade på att han kanske skulle bli bagare. Så kom jag på att ALLA i min familj ALLTID har älskat att baka, från gammelmormor som bakade sin goda Skåneäppelpaj, mormor gjorde schakrutor, min farfar som gjorde enormt goda sockerkakor och goda spröda syltkakor. Mamma gör himmelska kanelbullar (om ugnen inte bråkar med henne) och min brors äppelpaj. Jag gör en massa olika saker, favoriten är nog scones och syltkakor, men eftersom jag är allergisk mot gluten, som jag inte ätit sedan okt 2o11 så gör jag så gott jag kan i bakväg. Men en ny favorit är nog mina "semlor" med mandelmjöl.
 
 
Här är mina nykomlingar, matmuffins med kalkon, västerbotten ost & oregano (glutenfri mjölmix) som jag hade till min blomkålssoppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0