♦ Mitt sätt att ventilera


Att må bra, att komma i balans i mig själv är mitt mål just nu. Jag har i alla år jag kan minnas alltid fascinerats utav kropp och själ och det har ju också blivit mit arbete som hud & spaterapeut. Men jag har under en period på 4 år mått väldigt dåligt pga. förlossningsdepression, en depp som inte riktigt vill släppa sitt grepp om mig. Men jag kämpar på, vissa dagar är jobbiga och andra dagar (som idag) känns helt ok. Jag har för tillfället inget arbete, vilket jag avskyr, för jag VILL INTE GÅ HEMMA HELA DAGARNA och inga pengar får jag in heller... 
 
Jag är mitt i ett virrvarr då jag sålde mitt café i september förra året och var sedan tvungen att säga upp mig från mitt nya jobb som caféansvarig i december då det blev alldeles för mycket depp inom mig och jag skuttade in i någon slags vägg. Utmattning och allt slutade med bältros, rätt i ansiktet.
 
 
Jag har precis haft en stunds välmående, jag är så pass bra nu så jag förstår att det är VIKTIGT att ta hand om sig för att orka ta hand om de andra. Jag gick ut på en 30 minuters powerwalk och sedan legat på spikmattan och mediterat i 30 minuter. Strax, efter detta inlägg, ska jag lägga mig i ett varmt bad.
 
Jag har bestämt mig för att livet ska bli bra igen, även om jag vissa dagar skriver elaka inlägg om mig själv, men det är mitt sätt att ventilera... Helt enkelt! Igår var en dag då jag grät i massor och idag känns det lite bättre.
 
 
 
Mina föräldrar hämtar barnen idag och jag har lovat att ordna något gott till kaffet, får se vad det blir...
 
Ha en fortsatt skön dag!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0