♦ Parkera omodernt


Såg ni (som bor i Sthlm) på tv 4:s lokalnyheter i morse? Det var ett inslag om parkeringsautomater som inte är "moderna och uppdaterade", automater som inte kan ta alla slags betalkort i Solna kommun? Det är frustrerande med parkeringsautomater som man inte kan betala enkelt med, vad gör man då, åker man hem igen, eller?

Men ännu värre, vet ni, i Älvsjö (Stamgatan) där har de inte bytt "parkering- betalnings möjlighet" sedan 80- talet + att de automaterna ALDRIG riktigt fungerar heller, så man är tvungen att ringa ett samtal för att få ett nummer i framrutan av parkeringsbolaget, så att vi inte åker på BÖTER. Jo visst har de bytt ut automaterna, men det kommer alltid bara myntautomater på plats.

Men är det inte år 2013 och inte 1988 vi lever i, eller?!!

Jag fick ett mail idag från en person på kanalen där de tackade mig för mitt mail som jag skickade och där jag också tackade dem för att detta togs upp, de sa att det finns möjlighet till uppföljning ang. detta... ¨Får väl se.



Nu ska jag i varje fall åka och göra ett nytt pass och ta foto till mitt nya körkort.. Hoppas jag slipper betala i någon myntautomat. ;)



Och så märks det väldigt tydligt att jag är arbetslös... I mina inlägg som jag skriver.



Trevlig fredag på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0