♦ All tid i världen


Här vill jag sitta i sommar, jag vill kunna njuta utan oro för ekonomin. Jag vill kunna njuta av mina lediga stunder igen. Jag är lite trött på att höra de som säger att jag ska njuta av min lediga tid, för vem vet hur det känns just för mig? Jag vill inte vara den som ska känna att man ska behöva tigga om korvören en vacker dag. Varför ska jag njuta av att min självkänsla trampas på? Förlåt, men det gör faktiskt lite ont att inte hitta rätt i livet... i arbetslivet. Jag vill njuta av mitt arbete, njuta av att få helg eller semester med min familj, ingenting annat. Jag ligger inte på marken och tycker synd om mig, jag kämpar för att hitta ett jobb, jag skickar iväg 5-10 ansökningar i veckan... Vad mer kan jag göra?
 
 

Alltid, all tid.... tid ... All tid är alltid lika dan, det är aktiviteterna som skiljer sig åt, vad som görs med tiden. Min tid är inte längre dyrsam, för jag har så mycket tid över hela dagarna. Tid är något som jag vill ska fyllas av viktiga ting och nu när jag är arbetssökande går min tid till att döda tiden för att dagarna ska gå lite snabbare, för att jag snabbare ska få jobba igen. Tyvärr har detta resulterat i att jag glömmer bort allt det viktiga som ska göras i mitt liv eftersom jag inte längre har rutiner. Rutiner är något jag är i desperat behov av, jag MÅSTE skriva ner allt i min kalender för att komma ihåg, jag måste ha punkter att gå efter för att jag ska må bra. Jag har en fin kalender, trots att jag gått arbetslös sedan december förra året. Men den är tom, nästan heeelt tom. Den visar mig, den påminner mig om att mitt liv just nu bara handlar om att ta död på min tid.

Idag var en underbar dag, jag har varit på en tidig intervju (jag skrev in det i min kalender) och sen åkte jag direkt hem för att påbörja min städning inför min lunch (som också står i min kalender) som jag ska ha för Ida och Linda imorgon. Sen har jag skrivit in alla viktiga dagar och skickat släkten några inbjudan till några av sommarens kalas, sånt som legat i glömska för att jag inte orkat ta itu med det... Jag har ju så mycket tid över så jag glömmer bort det som är viktigt.

Jag vill ha ett jobb, rutiner och glädjen med helger och semester tillbaka. One day I will, soon I hope!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0