♦ Underbara liv


 
Somliga går utan strumpor och skor, andra går på glas eller spik. Ännu doftar kärlek och ibland stinker det hat. Fåglarna kvittar sin underbara sång och ibland anfaller fiskmåsar plötsligt och överraskande med sina utfällda klor. Ja, det är nog livets gång.
 
Vissa dagar är upp och andra dagar är ner, men det är det som är livet, att känna och att våga tillåta sig själv att leva livets alla nyanser. Det gör jag, jag är inte längre rädd, men det betyder heller inte att jag tycker det är frid och fröjd hela tiden, för det tycker jag inte, men jag är inte rädd för att erkänna mina nyanser längre. Take it or leave it, som det sägs att man ska tänka.
 
Man får liksom ge och man måste även ta för sig, man får inte gräva ner sig, men heller inte fega att ta tag i den där spaden och gräva ett djupt hål, om det skulle behövas.
 
Livet är magiskt och fantastiskt, för jag vågar säga ja, det är nog därför jag åker på många smällar också. Men jag lär mig utav mig själv och människor på min väg och hade jag aldrig vågat så hade jag heller¨aldrig lärt mig. Om jag aldrig hade gått den väg jag gick hade jag aldrig kommit till den plats i livet där jag befinner mig idag och då hade jag haft en lång väg kvar att vandra. I´m happy, innerst inne, att jag är just den jag är för idag tycker jag om mig själv!
 
Det är några materiella saker i mitt liv som saknas för att jag ska va på topp just nu, men de kommer när rätt tid är inne... Det litar jag på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0